torsdag 13 april 2017

En helt ny dag

Det är en helt ny dag, med nya förutsättningar. Jag har själv förmånen att hålla i taktpinnen. Jag kan forma min egen dag, mitt eget mående beroende på hur jag ser på saker som jag kommer möta idag. Jag har möjlighet att bestämma mig för att denna dagen ska bli bra, jag har möjlighet att bestämma mig för att det jag har med mig i min ryggsäck inte ska vara en börda idag utan bara kännas som en lätt packning. Jag bär idag en ryggsäck med mycket plats och utrymme för positiva tankar och handlingar. Jag ska idag gå in i dagen med en tanke om hjälpsamhet på jobbet, tacksamhet i hemmet och att jag duger som människa under hela dagen eftersom det inte finns några hinder när man har sett ljuset och fått upp ögonen för sig själv och vad som faktiskt ligger i mina händer. Allt kommer att bli bra. Vinden kommer att smeka mig lätt, ärligheten kommer att synas i mina ögon. Jag kommer att kunna relatera till de olika bilderna som jag har målat upp i positiv anda för mig själv. Bilder på hur framtiden kommer att se ut för mig om jag bara spelar mina kort rätt och inte går in i ett destruktivt tankemönster vilket jag har haft lätt för innan. Det är min egen film som jag kan spela in med mig själv som författare och regissör. Mina närmaste är medförfattare och medregissörer och vi behöver komma överens om vilka vägar vi ska ta idag. Men det kommer inte att vara några problem om vi kommunicerar på rätt sätt. Alla andra som jag möter idag kommer att vara mer eller mindre viktiga skådespelare och statister. Men det är jag som bestämmer om jag ska må bra eller inte och det känns bra. Idag ska jag omfamna dagen och verkligen göra det bästa av den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar