torsdag 30 mars 2017

Mina nya skor

Jag går i mina egna skor. Jag lånar ingen annans. Jag vill inte det. Skulle jag låna någon annans skulle jag göra det för att se hur det är att gå i någon annans skor. Men jag känner att jag vill hålla mig till mina egna skor just nu.Jag vill inte för tillfället veta hur det är att gå i någon annans skor. Jag behöver mina egna skor.

Jag känner mig idag ganska förbannad. Förbannad på ett bra sätt, vilket handlar om att jag vet vad jag är förbannad på. Att veta vad jag är förbannad på är ett framsteg för mig om man kollar längre bak i tiden när jag inte förstod mig på mig själv alls. Idag förstår jag mig på mig själv mer än vad jag någonsin har gjort, men har fortfarande mycket kvar att utforska om mig själv. Jag har innan inte heller förstått att jag inte förstår mig på mig själv, det låter kanske konstigt men så har det varit. Vilket har lett till att jag ibland har gått omkring i ett vakuum. Jag förstår detta idag, och jag förstår då också vikten av att förstå mig själv eftersom det handlar om att sätta mål för mig själv efter det jag själv vill. Och att vara mig själv. Och förstår man inte sig på sig själv så förstår man inte heller vad det är för mål man behöver och då förstår man inte heller sig på sig själv.

Men just nu förstår jag mig inte på hur några individer i min omgivning tänker. Detta går personligen ut över mig, vilket även gör mig ledsen. Det som gör mig leden är bland annat ryggradslösheten hos några individer och att jag inte förstår mig på deras handlingar gentemot mig. Jag känner mig även orättvist behandlad Det är detta jag är förbannad på eftersom jag känner att jag har kommit i kläm mitt i detta. Det blir ett moment 22 för mig. Jag förstår att det kan kännas rörigt att läsa detta jag skriver eftersom jag egentligen inte berättar rätt ut om vad och vem det handlar om. Det gör jag inte eftersom jag inte vill gå samma väg som de har gjort när deras handlande har satt mig i kläm. Sedan är det även rörigt för mig.

Dock förstår jag även att det handlar om hur jag har hanterat mig själv och vissa saker innan, jag förstår att deras handlande hänger ihop med detta. Dock rättfärdigar det inte deras beteende. Istället hade jag velat ha en ärlig och rak kommunikation, men tydligen får jag leta i helvetesgapet efter den kommunikationen denna gång.

Jag har dock en plan som jag håller på att utveckla, Vilket kanske utmynnar i att jag köper ett par nya skor till mig själv. Då lämnar jag mina gamla där de hör hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar