onsdag 29 mars 2017

Understimulerad vs kreativitet!

För någon dag sedan kom jag på vad jag behöver lägga till i mitt liv för att kunna se framåt. Jag har kommit på med hjälp av min fru att jag faktiskt är understimulerad. Vilket för mig betyder att jag inte är nöjd med en del av det liv jag lever. Just nu går det mesta runt i ett ekorrhjul vilket säkert många småbarnsföräldrar känner igen sig i,  kanske även andra. Även på jobbet känner jag att jag bara går runt och runt, 

Jag har även förstått att jag är en person som behöver stimulera min fantasi och min kreativitet. Jag är egentligen en mycket kreativ människa som behöver utveckla min kreativitet. Jag har kommit underfund med att jag behöver det, annars kommer jag att känna mig mer instängd i mig själv än vad jag redan gör. Jag tycker mycket om vissa delar av mitt jobb, men mitt jobb får mig även att känna mig instängd och då utvecklar jag inte mig själv heller. Därför har jag idag köpt mig en Chromebook (Laptop) och letar efter en bra författar/skrivkurs som jag ska kasta mig in i med välbehag. 

Jag tänker så här, jag har funderat bakåt i tiden och kommit fram till att jag alltid har varit bra på att skriva, jag har alltid varit intresserad av bra berättelser och av att läsa böcker. Jag har dessutom en gång i tiden gått en filmmanuskurs och skrivit en del filmmanus. Sedan var även min far författare och kunde han så kan även jag. Detta är såklart ingen garanti för att jag är bra på samma sak, men jag ska i alla fall ge författandet en ärlig chans. Och jag tror att jag kan göra något bra av det. För något behöver jag göra åt min stimulans sm ligger på minus just nu. 

Nu gäller det bara att hitta den "rätta" distanskursen.... sökandet börjar nu! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar