onsdag 22 februari 2017

Onsdagstankar

Instängd i mina egna tankar går jag omkring och vankar. Det känns som om jag idag behöver va på något annat ställe än just här. Mina ögon berätta mer om mig än vad min mun gör. Ibland känner jag att jag måste hålla en del saker för mig själv. Även om jag vet att det bästa för mig är att prata om hur jag känner.  Det är tur att jag har en nära vän där jag befinner mig just nu som jag verkligen känner att jag kan prata med och bli förstådd av. Vi har dessutom oerhört roligt ihop.
Det viktigaste är att jag vet att en dags prövningar är något jag kan klara mig igenom. Men jag känner att jag har behov av att komma vidare i livet på ett eller annat sätt. Det kanske handlar om att jag vill fly från något. Men ibland har jag verkligen behov av att följa min magkänsla. Det känns dessutom bättre när jag planerar inför min framtid för min egen utvecklings skull. 
Tacksam idag för att kunna uttrycka mig och prata om mina känslor fastän jag också ibland har svårt för det. Jag behöver bli mer tydlig har jag hört vilket jag själv även kan se. Jag behöver vara mer ansvarstagande har jag kommit fram till,  vilket inte känns så konstigt då jag har haft svårt att inse att jag behöver det.
Ibland har jag svårt att tycka om min egen analytiska förmåga. Ibland känner jag att jag tänker för djupt och för mycket.  Men jag vet att det är så jag är och egentligen vill jag inte vara någon annan,  bara någon annanstans.
Det är i motvind en drake lyfter. (Winston Churchill. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar